Posiadanie strony internetowej w przypadku firm to obecnie podstawa. W dobie informatyzacji, gdy większość informacji wyszukiwana jest za pomocą sieci, strona WWW powinna stanowić jeden z najważniejszych elementów działalności.
Zaprojektowanie i wykonanie profesjonalnej strony WWW niesie za sobą spore koszty, zwłaszcza, jeśli chcemy, aby nasza strona była unikalna i dostosowana do naszych indywidualnych potrzeb.
Warto jednak wiedzieć, iż stworzenie strony WWW to nie tylko zakup projektu. Proces ten składa się z kilku kroków:
1. Ustalenie celów biznesowych strony
Należy dobrze przemyśleć, co chcemy komunikowac za pomoca strony WWW oarz w jakim celu. Informacje powinny być bowiem użyteczne dla odbiorcy i czytelne. Warto zastanowić się czy strona ma pełnić funkcję wizytówki firmowej, zawierającej dane firmy oraz ofertę produktów lub usług, czy może za jej pośrednictwem chcemy sprzedawać swoje usługi.
2. Wybór nazwy domeny
W przypadku firm najczęściej nazwą domeny jest nazwa firmy, co oczywiście stanowi element identyfikacji. Jednak często nazwa firmy może być zbyt skomplikowana dla użytkownika, dlatego warto wybrać nazwę domeny, która będzie zawierała tylko jeden najbardziej charakterystyczny człon nazwy oraz słowo najlepiej opisujące profil działalności, jak na przykład: www.nazwafirmy-marketing.pl.
3. Projekt strony WWW
Tego typu prace warto zlecić profesjonalistom. Naszym zadaniem będzie określenie podstawowych elementów strony, czyli kolorystyki, pozycjo w menu, zawartości oferty itp. Projektant na tej podstawie stworzy layout naszej strony i jeśli będzie on zgodny z naszymi oczekiwaniami, na jego podstawie wykona stronę WWW.
4. Copywriting na stronę WWW
Strona internetowa nie może istnieć bez najważniejszej treści. Jeśli pisanie tekstów nie jest naszą mocną stroną, warto zlecić to zadanie doświadczonemu copywriterowi, który przygotuje teksty zgodne z wymogami marketingu internetowego.
5. Uruchomienie strony WWW
Gry strona zostanie już wykonana, należy ją umieścić w sieci. Do tego potrzebna jest wyżej wspomniana domena oraz hosting. W Internecie można znaleźć wiele firm hostingowych, jednak warto również sięgnąć opinii osób obeznanych w temacie, które doradzą nam najlepsze dla nas rozwiązanie.
6. Promocja strony WWW
Bez promocji nasza strona internetowa zgubi się wśród konkurencji. Aby serwis pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwarek, ważne jest jej odpowiednie wypromowanie. Na początek warto zlecić pozycjonowanie strony, dzięki czemu będzie się ona wyświetlała w wynikach tym użytkownikom, którzy szukają informacji z naszej branży.
Jak widać stworzenie strony WWW jest procesem złożonym, jednak warto zainwestować czas i pieniądze, aby zyskać popularność w sieci.